Een dag als BC consultant bij BriteBlue
Benieuwd hoe een dag als Business Central consultant bij BriteBlue Solutions eruit ziet? Patrick Schaar vertelt jou er alles over!
07.00 - Rijden naar de klant
Vandaag ga ik een klant helpen met de overstap van Navision naar Business Central. Ik begeleid niet alleen de overstap maar kijk kritisch naar de fit tussen oplossing en bedrijfsproces draag optimalisaties aan waar ik mogelijkheden zie.
08.00 - Opstart
Gearriveerd op bestemming beginnen we de dag met een bak koffie. Bij het koffiezetapparaat heb ik mijn daily met de klant en bespreken we wat we vandaag op gaan pakken en stemmen we de laatste punten af.
08.30 - Testen
De developer heeft vorige week gewerkt aan een aantal User Stories. Deze User Stories zijn voor de klant belangrijk gezien het hun helpt een automatiseringsslag door te voeren in het verkoopproces. Deze ga ik vandaag testen. Feedback communiceer ik rechtstreeks met de developer in een Teams-overleg. Dit zorgt ervoor dat de lijnen kort blijven en er resultaat geboekt kan worden. De developer doet de noodzakelijke aanpassingen waarna de User Story voor acceptatie kan worden aangeboden tijdens de sprint review.
10.30 - Instructie
Een belangrijk deel van mijn werk is het creëren van draagvlak bij mijn omgeving en zorgdragen voor adoptie van onze oplossingen. Een onderdeel van het project is de inzet van een scanoplossing in het magazijn om de papieren administratie te vervangen. Deze oplossing is nieuw voor onze klant, en ik zal ervoor zorgen dat de gebruikers vertrouwd raken met de functionaliteiten en actief betrokken worden bij de implementatie. Op die manier kunnen ze de oplossing direct na de lancering probleemloos in gebruik nemen. Daarom verzorg ik binnenkort een training voor de key-users.
12.30 - Lunch
Tijdens de lunch loop ik een rondje met de klant en spreken we het project nog eens door.
13.00 - Sprint voortgang
Elke week bespreken met we met een aantal stakeholders de voortgang van de huidige sprint zodat iedereen op de hoogte is van de voortgang. De weekly biedt een mooie gelegenheid om nog wat vragen te stellen of tussentijdse resultaten te delen. Aan het eind van het overleg is voor iedereen duidelijk waar we staan en kunnen we verder met de realisatie.
14.00 - Verder werken aan de taken
De rest van de dag ga ik verder werken aan de taken in de huidige sprint. Hieronder valt vandaag het uitvoeren van een magazijnconversie zodat de klant de WMS module kan gebruiken. Tot slot maak ik een begin aan een koppeling om de vervoerders kunnen integreren in Business Central. Voor dit onderdeel werken wij nauw samen met een partner.
17.00 - Einde werkdag
De werkdag zit er weer op. Voldaan vertrek ik weer naar huis. De klant heeft voldoende handvaten om de komende dagen mee aan de slag te gaan, de key users zijn aan boord en we lopen op schema!