Franklin Offshore - Grip op kwaliteit en efficiëntie
Download deze klantcase!
PROJECT
Verkoop- en productieproces geïntegreerd en geautomatiseerd
LOCATIE
Scheepsbouwweg 45, 3089 JW Rotterdam
PROJECTLEIDER(S)
Remco Boot
Automatiseren verkoop- en productieproces
De Franklin Offshore Group is marktleider in kwaliteitstuigage- en afmeerapparatuur voor de offshore olie- en gasindustrie. Met het hoofdkantoor in Singapore en Franklin Offshore Europe als grootste business unit, biedt Franklin een one-stop-shop in Rotterdam.
Met een werf van 30.935 vierkante meter, een kadelengte van 228 meter en een werkplaatsvloer van 27.500 vierkante meter, combineert Franklin aanmeermogelijkheden met producten, diensten en logistiek. Deze unieke combinatie van capaciteiten, vaardigheden en ervaring is ongeëvenaard in de branche.
WE HEBBEN SAMEN MET BRITEBLUE HET VERKOOP- EN PRODUCTIEPROCES GEÏNTEGREERD EN GEAUTOMATISEERD, WAARDOOR WE GRIP HEBBEN OP KWALITEIT IN HET GEHELE PROCES
Uitdaging
Franklin werkte met verschillende applicaties voor haar order-to-delivery en purchase-to-pay processen. Klant- en orderdata bevonden zich afhankelijk van de status in verschillende systemen. We hebben de bedrijfsprocessen in kaart gebracht en inzicht gekregen in knelpunten en inefficiënties. Franklin daagde ons uit om een toekomstbestendige oplossing te ontwikkelen die kan meegroeien met hun veranderende processen en automatiseringsbehoeften.
Oplossing
Samen met Franklin hebben we het applicatielandschap getransformeerd. De huidige systemen zijn vervangen door moderne SaaS-oplossingen. Als basis kozen we voor Dynamics Business Central, de ERP-oplossing van Microsoft. Verkoop, inkoop, productie en kwaliteit zijn volledig geïntegreerd, waardoor er op elk moment inzicht is in het proces: welke order zich waar bevindt en wat de status is.
We hebben gekozen voor een workflow-gestuurde aanpak, waardoor processen met consistente kwaliteit worden uitgevoerd. Opvolgtaken en to-do's worden situationeel aangemaakt, afhankelijk van het type verkooporder of productieorder. De standaardprocessen (80%) zijn geautomatiseerd, waarbij het systeem helpt om te sturen op de 20% uitzonderingen.
Resultaten
Kwaliteit is geborgd in alle processen
Efficiënter werken door actueel inzicht in orderstatus en sturen op uitzonderingen
Workflows maken het doorvoeren van proceswijzigingen eenvoudig
Toekomstbestendig applicatielandschap door volledige SaaS-oplossing
Koppelen en ontsluiten van data (API’s) in de keten is eenvoudig te realiseren